Min älskade lilla Chuspi!

Igår var jag till vetrinären med min älskade Chuppe. Han har antagligen tumörspridning och vet. tyckte att jag skulle överväga avlivning eller göra en tarmutredning och en operation. 

När jag hörde henne säga avlivning började hela jag att svettas jag blev nog vit i ansiktet som ett spöke. Det sista jag vill är att han ska lida. Men avlivning?? Att min älskade Chuspi inte ska finnas mera. Men jag måste se bort mina egna känslor och tankar. Fast jag tror på ett sätt att jag tänker realistiskt. 

Han är den vackraste av alla hundar på jorden. Det är inte bara för att han är min, utan för att det är så. Han har perfekta linjer, han har perfekt form på ögonen, de är blå och de har perfekta linjer. Han har en perfekt nos, den är lagom stor. Han har de mysigaste öronen i hela världen. Han har stora tassar och han har en stor mage. Han har en lång och fin svans. Han är helt enkelt perfekt mitt lilla hjärta. 

Han har varit med om så mycket i sitt liv, mycket dåligt! Sen kom han till mig och vi har alltid varit tillsammans. jag är hans trygghet och han har blivit en mammagris.


Jag skrev i ett inlägg att jag ville att han skulle vara mirakelhunden som överlevde mig. Nu blir det inte så. Jag vill låta han somna in på bästa sätt. Inte styra med utredningar och nätter på sjukhus. Han ska vara med mig och jag ska sjunga för honom som jag gör när det åskar ute. Det blir han lugn av.


Hans fru ska få säga hejdå och pussa på honom som hon gör när han är sövd. Jag ska ta hem honom i en urna och begrava honom så jag vet var han finns. Och att han alltid är nära. Vetskapen om att han kan vara var som helst känns inte bra. 

Hur klarar man detta? Hur ska jag klara av att se han aldrig öppnar sina blå igen? Hur ska jag göra hemma? När han aldrig kommer att vara där? Vem ska yla när han är hungrig vem ska halka omkull på golvet och vem ska vara så där helt underbar? Vem ska gå sida vid sida med Rut? Vem ska tvätta hennes öron och göra sig till? Vem ska ligga vid hennes sida? Vem ska försvara henne när vi är ute och går?


Mina älskade små ♥

♥Aחԁ wіtһ tears іח mу eyes
Aחԁ choke іח mу throat I held hope
Bесаυѕе wе һаνе ѕοmе ɡοοԁ things
Bυt I know іt сουƖԁ never bе different
Tһе hardest thing I’ve еνеr done
Bυt I still һіԁе tο tеƖƖ іt
Mу hope wrapped іח faith tһаt уου′d stay
Aחԁ mу prayers scream tο prayin’ fοr уου♥

Kommentarer
Postat av: Ci

Lilla hjrtat, kan inte föreställa mig hur du/ni har det just nu. Tårarna rullar ner för mina kinder just nu. Hör av er om det finns någo vi kan göra. Älskar er. Stora bauta kramen Ci

2011-09-22 @ 14:44:34
Postat av: Mamma

Så himla fint Viktoria. Lider med dig

2011-09-22 @ 19:28:19
Postat av: Sussie

Vill att du ska veta hur stark jag tycker att du är och att jag verkligen är ledsen för er skull.

2011-09-22 @ 20:19:23
Postat av: Sussie

Vill att du ska veta hur stark jag tycker att du är och att jag verkligen är ledsen för er skull.

2011-09-22 @ 20:21:35
Postat av: Marina

Älskade lillstrumpa! fina ord om en underbar hund!

2011-09-23 @ 14:21:58
Postat av: Anonym

jag beklagar verkligen :/

2011-09-27 @ 19:48:24
URL: http://thirese.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Åh...kära stumpan är det sant!!!Vad jobbigt. Men så fina ord, vad duktig & stark du är!!Tänker så på er! Hör av dig om vi kan hjälpa dig med nåt!!!!Tusen kramar till er!!!!!

2011-09-28 @ 16:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback