30:e september 2011

Dagen började med att Chuspi slog sig ner vid sängkanten. Han gick inte upp förens jag gjorde det. Även att Martin gick upp och satte på kaffe och styrde. När vi väl var uppe strosade vi omkring och sedan var det dags för första promenaden. Dagen har spenderats av kramar och pussar så till slut tröttnade han på mig. Snälla låt mig vara en liten stund iallafall min hade han. till lunch delade Martin, Jag, Chuspi och Rutan på pizza. Lunch promenad och efter den var det snart dags att åka till det oundvikliga. 

Vi kom in till vetrinären. Vi satte oss på golvet och han fick en lugnande spruta, han fick pussar kramar och vi talade om för honom att vi älskar honom. Älskade lilla Chuspi. Jag sa att han skulle lägga ner sitt huvud och det gjorde han. Han somnade strax därefter. Tårarna gick inte längre att hålla kontrollerade. Tankarna kom. VAD HÅLLER JAG PÅ MED?? Vi åker hem. 

Efter en stund kom vetrinären tillbaka och han fick två stora sprutor. Han var borta på första. Jag slutade att gråta och kände mig bara tom. Min älskade vän, min lilla bebis, min absolut största favorit. Han är borta. Kan jag vara annat än tom?


Rutan fick komma in och se honom men jag tror att hon var mest nervös för vetrinären än förståelsen om att han var borta. Vi fick lämna honom där. Det svåraste av allt. Jag var tvungen att gå!!! 

Jag vaknade brevid de tre finaste i mitt liv. Jag gick hem med ett koppel :( Ett koppel är det ända jag har av den jag har tänkt på och tagit hand om så länge. Han jag älskar så.
Jag har kännt mig lugn/tom sedan dess, tills jag kom hem till mamma där brast jag igen.
Det skulle ta 3 veckor innan jag fick hem honom igen, då i en burk. 

Pappa, Du tar väl hand om mitt lilla hjärta nu?
Han klarar sig inte ensam när det åskar ute.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu har han det bra. Han kan flyga. Han kommer att leta upp en snödriva att svalka sig i. Med nosen mot vinden kommer han att se ut över världen, hans värld. Ståtlig, Kungen.

2011-09-30 @ 23:03:57
Postat av: Agneta Fogelby

Älskade Viktoria !!!

Mina tankar är hos dig Martin o Rutan, jag delar eran sorg.

Jag är inte mycket till tröst,tårarna forsar. Våra djur är det finaste vi har.

Jag finns alltid här för er.

"Klart pappa tar hand om Chuspi nu gumman"

Kramar Agneta



2011-10-01 @ 11:36:35
Postat av: Thina

Så otroligt sorgligt att läsa det här. Tårarna kom, det är så hemskt att man ska behöva gå igenom det här och att sina älskade blir sjuka. Skickar massor med kramar.. och tankar till Chuspi och er.

2011-10-19 @ 08:41:19
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback