Då var det snart...

... den första november!
så om ungefär 25 dagar får vi nycklarna till vårat nya näste. 135 kvm GILLA=)

Så här hemma packas det för fullt, vad konstigt det är med allt packande egentligen. För ju mer vi packar ju stökigare blir det. Ju mer vi packar borde det bli mindre att packa men så är inte fallet. Det känns fortfarande som att vi kan packa 25 kartonger. 

Pratade med min älskade syster på telefonen förut och så pratade vi just om detta. Jag har packat massor och har ändå allt jag behöver kvar. Vilket betyder att man har såå mycket skit. Så mycket som man faktiskt inte behöver. Man sammlar på sig massa saker som man inte vill göra sig av med men som man aldrig kommer att packa upp ur kartongen från förrådet. 

Vad ska man med allt skräp till? Varför samlar man på gratulationskort sedan man var 15 år? Varför ska man spara på skolpapper och varför ska man spara på gamla saker som är för fula för att ha i sitt hem. Konstigt det är med allt sparande. 

Imorgon ska vi ta en tur till tippen för vi måste kasta lite iallafall. Jag har försökt att sortera ut, gått igenom alla skåp innan jag packar ner något. Martin däremot är väl som det flästa män de som är i denna garderob packas ner och packas upp igen. Vi kan gå igenom detta någon annan gång!! SEN kommer aldrig!!

Idag har Lucas varit hos oss och det har varit roligt, Vi har haft fäktning med skohorn och moppen. Det ballade ur när Lucas tog till ett "järnrör". Jag klädde ut honom och mig i löshår. Men han ansåg inte att han var så fin i det. Jag däremot skrattade så jag nästan dog.
Älskade lilleman!

Nu sitter jag här och är dö sugen på någon bakning men det lär ju inte bli något av det. Kanske bättre att lämna över åt sängkammaren så man kommer på fötter tidigt imorgon. Vi hann även med att spackla badrummet så vi får hoppas att det är torrt tills imorgon. 

Nu är fantasin slut. 


Swipp Swopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback