Vem är jag?

Min älskade syster försökte tutta i mig en tros uppfattning/tankesätt.
Hon ställde mig frågan, vem är du?
Jag svarade henne jag, är jag. följdfråga fick jag, vem är jag? svaret blev, Viktoria Ulrika Maria Karlson
Vem är det?
Så jag har funderat lite på det.


Jag tänker inte gå så långt som Ci, För enligt mig?! Så är vi förda till jorden för 1 ända uppgift och det är att knulla/para sig. Anledningen som alla andra varelser är. Skillnaden är att vi har utvecklats men våran uppgift är fortfarande den samma. Meningen är inte att vi ska gå i skolan, jobba, bygga hus. Meningen är att vi ska äta knulla och dö. 

Hur som, åter till meningen med mitt inlägg!


Vem är jag?
Vem är Viktoria?


Det hela började när jag satt och klickade på gilla sidor på Facebook, jag gillar det men inte det!
Om jag skulle idag ställa mig framför en klass och berätta vem jag är?! Skulle jag antagligen svettas, stamma och tänka inne i mittt huvud " Japp nu kör vi, vem är jag???" Samtidigt som jag lite lätt skulle dra en opersonlig presentation om att jag är 24 år bor tillsammans med min sambo i valdemarsvik och att jag för mesta delen är glad. Ännu ett CV som läggs på hög bland det andra människor som ingår i gruppen "BORING"


Så vad är det egentligen som gör mig till mig? Är det min svaghet för bakverk? Är det mitt sätt att inte bry mig om vad andra tror? Eller är det mitt humör? Kan det vara mina ideal, åsikter? Eller kan det vara mina minnen? Kan det vara mina gener? Kan det vara att jag har mer hår på vänster sida av huvudet? Kan det vara att jag aldrig kände min farfar? Kan det vara att jag är skillsmässobarn? Kan det vara så att Mamma stog mig närmare än pappa? Kan det vara att jag ingen bror hade?


Många frågor tyvär inga svar, antaganden? Att allt detta jag rabblar upp troligtvis är bidragande orsaker till att jag blivit den jag blev! Och det som fortsätter att hända är bidragande till den jag kommer bli! 

Jag utvecklas ju ständigt?!
Jag är inte den människa som jag var för ett år sedan, jag är heller inte den som jag var för två år sedan! Men grunden i mig är och förblir.


Viktoria
  • Är främlighetsfientlig
  • Är för dödsstraff
  • Är blåögd
  • Är konservativ

Förklaring nr 1 , jag tror inte på Sverige som ett mångkulturellt samhälle.
Den dagen vi inte har svenska föräldralösa barn. Den dagen vi inte har hungriga svenskar. Den dagen våra svenskar kan försörja sin familj. Den dagen, kan vi ta oss an någon annan. Jag vill inte leva i ett hyreshus med en muslim ovanför mig och en jude under mig. Thats me!


Förklaring nr 2, Jag vill inte att skatter ska öka för att folk ska kunna begå brott efter brott. Hur sitter man av pedofili, tidelag och vanvård? hur får anhöriga rättvisa? Genom att fängelsena blir överfulla och skatten går upp? Att det kostar staten pengar pga de ska bli botadade?? väg allt detta i en våg på andra sidan lägger ni en bultpistol. 

Förklaring nr 3, Jag tror på människor, tills de visat mig motsattsen. Jag lever i en illusion om att vi lever i ett ärligt och tryggt land. Jag behöver inte låsa bilen, ytterdörren. För folk låter varandras saker vara.


Förklaring nr 4, Jag vill att saker och ting ska vara som det varit. Det som funkar behöver man inte ändra på. Så länge det går att laga med silvertejp är det inte trasigt!


Ja detta var väl min mörka sida!

Kommentarer
Postat av: Ci

Du är så söt systra mi :)

2011-05-04 @ 19:16:38
Postat av: Mamma

Du har ju så många ljusa sidor också som du får ta i nästa inlägg. Men visst en del av sakerna ovan gör att du är du. Men det är synd att du glömde: Underbart skratt, omtänksam, rolig, bryr dig om familjen, älskar dina djur, flitig, rättvis, hjälper någon i knipa, finns till hands när mor behöver dig.

2011-05-04 @ 21:00:06
Postat av: Marina

Alla de saker som gör dig till just dig är alla saker som gör att vi som finns i din närhet älskar dig!

Alla de där sakerna gör di unik, speciell och till Viktoria!

Älskar dig!

2011-05-04 @ 21:14:05
Postat av: Dallas

Du glömde de som mördar människor med bilen på vägarna!!!! Om Du nu är så Rabiat? Absurd? I dina ord och tanlkar? mellem 500.1000 Döda av bilar varje år!!! Många kör drogade,fulla, halta ,halvblinda åldriga/ Ingen ännu som sitter inom lås å bom! Ännu har ingen Polis gripit en ända "RIKTIG# PEDOFIL i Thailand!!! Däremot Grips nu fler och fler som Medborgargarden sprider rykten om/ Som Mobb Klaner angriper på grund av din rabiata hets, uppvigling mot oskyldiga/ Mörkertalet på oskyldiga är enormt stort / Runt 15-20 begår självmord/år. Orkar ej med Denna KUKUXKLANSTÄMNING SOM RÅDER!!! Förr? Brände dem HÄXOR (som du) PÅ 1400 Talet/ Varför bor du kvar i vår Demokrati????? Flytta!!! Nu!!! Sitt du på läktarna i Dödscellerna i USA!!!! Känn lukten av liken... Många oskyldiga)Var har du fått detta hat ifrån? Du är ju inte frisk!!!! Apropå PEDOFILER? Är det 0,oooooooooo 1 Promille... Bilarna? Har dödat em medelstor stad (100.000) Sen 1947/ Poliser? Har skjutit psykiskt sjuka (ofta efterblivna som bott hos sina åldriga mödrar) 36 Stycken Avlivade sen 1985!!!! Husransakan? Görs nu hos män med fotoalbum på sina barn.... oskyldiga bilder.... DNA tas på 10.000 Tals /Till vilken nytta? Ser du spöken oxå? Du borde skämmas!!!Flytta då!!! NU!! Till ditt drömland? USA!!!! Där bor nu 3.000.000.000 I Fängelsehålor, kostar USA Miljarders miljarder/ Här Sitter 5000 Fångar 75 % Invandrare... Och av dem? 0,ooooooooo1 promille som ger sig på barn... DU ÖVERDRIVER VÅLDSAMT DIN JÄVLA HÄXA!!!!

2011-05-05 @ 10:32:35
Postat av: Nockan

Hörrö Dallas, var det kanske så att hon trampade dig på tårna med sitt inlääg? Verkar nästan vara så...

Och innan du sätter dig på några höga hästar så vore det kanske en fördel att lära sig, stava, skriva och formulera sig så att folk förstår allt du vill lyfta fram. Ditt inlägg är skrattretande och dessutom otroligt förvirrande!

Vi älskar vår Viktoria precis som hon är och hennes mörka sidor gör bara att jag älskar henne ännu mer, kanske för att jag delar hennes syn på saker och ting ;)

2011-05-05 @ 15:55:59
Postat av: Ci

Instämmer med Nockan, Tack Dallas du gjorde min dag Skattade gott en bra stund.

2011-05-05 @ 16:50:53
Postat av: Marina

Precis som Nockan skriver så kanske man ska ha lite koll på svensk gramatik och stavning innan man ger sig på att kommentera en enskild persons åsikter. Ditt inlägg Dallas är bara förvirrande och har ingen som helst substans över huvvud taget. Om man nu vill slå ner på någon annans åsikter så är det minsta man kan göra att vara så rakryggad så man törs stå för vem man är. Tror inte att det inte finns en enda person som har minsta lilla allmänbildning som inte vet hur många som dör i trafiken, men vad har det med saken att göra??? Även om det bara skulle finns en enda promille pedofiler i hela världen så är det en promille för mycket. Allt våld mot barn är oförlåtligt. Fins inga ursäkter för det!



Håller med dig Viktoria!

Jag älskar dig i alla fall min lilla häxa!

2011-05-05 @ 16:53:22
Postat av: Anonym

USA har totalt 308 miljoner innevånare, skulle förvåna mig om 2692 miljoner bor i fängelsehålor, vart kommer de ifrån? En promille är en tusendel så 0,ooooooooo1 promille är inte ens en hel människa och att det skulle vara så få som ofredar barn vet vi alla att det inte är sant. Ca 1000 personer begår självmord per år, två i svenska fängelse 2010. 270 personer dog i trafiken 2010, i Sverige, det lägsta på 100 år. Häxor avrättades av människor som var rädda och som gjorde det i religionens namn. Rabiat = ursinnig, fanatisk. Jämställa gamla människor som kör bil med drogpåverkade???? Bilägare under 25 år drabbas av tre gånger fler olyckor än de som är över 55 år. 2010 fanns det 28 % utländska medborgare som kom från cirka 160 olika länder i svenska fängelser. Om man är svensk medborgare är man svensk fånge inte invandrar fånge. Absurd = löjlig, orimlig. Demokrati = folkstyre = landet styrs av folkvalda, har inget med åsikter att göra. Poliser som skjuter sjuka som bor hos sina föräldrar, skulle vi nog ha hört talas om. I Sverige kastas inte folk i fängelse utan rättegång, lite godtyckligt. 69 länder har kvar dödsstraffet, flest avrättningar sker i Kina följt av Iran, Nordkorea och Jemen.

2011-05-05 @ 21:45:26
Postat av: Nockan

Var tvungen att läsa en gång till och fick genast se något väldigt roligt...för att inte tala om förvirrande: "Däremot Grips nu fler och fler som Medborgargarden sprider rykten om/ Som Mobb Klaner angriper på grund av din rabiata hets, uppvigling mot oskyldiga"

Vad menas? Har Viktoria ensam hetsat och uppviglat människor till detta?

Och vad i hela helvetet är dom här Mobb Klanerna som hon tydligen är så bundis med?

;)

2011-05-05 @ 22:10:01
Postat av: Marina

Nockan!! De e nog nått som hon gör nr inte vi får vara med!!! Usch så taskigt att inte vi får vara med o leka:) Kram på er mina kära!

2011-05-05 @ 23:18:39
Postat av: Bloggägare

Tack för korrekt fakta, kändes lite väl med siffrorna innan.

Jag må vara häxa och jag mår vara absurd, till och med icke frisk! Det ända jag oroar mig över hur en människa kan bli så sjukt upprörd och gå i sådant försvar för något som borde ligga under jord, pedofiler! Var är det försvarbart?

2011-05-06 @ 10:54:44
Postat av: Mamma

Siffrorna fick du av mig, gillar ju det. Men det förstod du kanske. Glömde att skriva mitt namn i all hast.

2011-05-06 @ 17:42:41
Postat av: BloggÄgare

Ja jag förstod att det var du:)

2011-05-06 @ 19:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback