Jobbar vecka avklarad!

.. så nu är man ledig i ett par dagar. Får vi se vad jag ska hitta på  under tiden.. Det finns alltid något att göra. Måste ta i tu med mitt hem som jag inte har hunnit med på en vecka. Det har bara varit att vända i sängen så ska man vara tillbaka till arbetet igen! Men det har varit skönt, trivs med att jobba ihjäl mig:P skoj!!

Imorgon blir det promenad med hundarna, klippa klor och kamma sig. Sen blir det städ i lyan, och handla lite mat! Laga lite destutom.

Idag har jag jobbat till 14:00, efter det var det att slå ut sig på sängen i 20 minuter, sedan ringde marina och hon var med mormor och morfar till viken för att fika hos mamma men dem var ej hemma så jag ställde upp som tårtätare.

Jag och Marina gick till skogen för att plocka blommor åt mormor och morfar, och vi var tvungna att ge oss in i kohagen för självklart växte blommorna där inne. Vi gick längs kanten på hagen utifall att korna skulle komma, så att vi kunde hoppa ut ur hagen så fort som möjligt. väl ute ur hagen tog både Marina och jag en lättande suck. Tänk att kor kan vara så skrämmande. Vi gick 15 meter och jag drar efter andan och är på väg att vända mig om för att springa, Där låg en halrutten grävling. I skräck frågar jag Marina, är den död tror du?? Hon svara ja jag tror det. Både Marina och jag går på avstånd förbi den där. Båda tänker i det tysta, Tänk om den hoppar upp och bara låtsas vara död!!

Nu blir det kaffe igen,

Swipp Swopp

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är rysligt vilka modiga barn jag har. Det är ju väldigt skrämmande med kor och döda grävlingar. Tur inte Veronica var med också för så hade ni väl kommit sättande som älgar ur skogen.

2010-05-09 @ 19:07:51
Postat av: Ci

Det var inte som den vi såg då som var död men rörde sig pga alla maskar, det var äckligt. miss you lillstrumpa.

2010-05-09 @ 20:30:17
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Nockan

Grävlingar är av naturen luriga jävlar så den levde säkert. Jag hade i alla fall sprungit för mitt liv :-)

Men var den död så, One down, many to go :-)

2010-05-10 @ 19:14:30
Postat av: Marina

Vi är de absolut modigaste i hela världen!!! puss på dig stumpan!

2010-05-12 @ 20:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback