Tom Lindqvist!

.. ja, idag är det hans dag. Tänk om jag ändå hade kunnat få åkt till han och tagit en fika. Istället får jag åka till en igen snöad kyrkogård.
Är det inte konstigt med dessa små saker som människor gör, Såå typiskt dem lixom.
Några saker som var typiskt pappa.
  • Han visslade genom tänderna, det hade ett speciellt ljud.
  • Han trummade på växelspaken
  • Han han gick omkring i kallsipperna på halva röven
  • Han hade alltid en kam i pånboken fast att han inget hår hade att kamma
  • Den gröna morgonrocken var så typisk honom
  • Att han var nästan alltid glad och han bjöd på sig själv.
Idag skulle min kära lilla pappa blivit 52 år!
Fakta!
Namn: Tom Helge Göran Lindqvist
Född: 1958 02 18
Uppväxt: I Gryts skärgård på ön Kättelö
Barn: Ja, tre stycken, Mig, Cecilia och Marina
Yrke: Han har varit brandman, På kommun, bokbuss
Utbildning: Grafiker, "skribent"
Intressen: Eld, Segling, Jakt, övriga pyssel!

 

 

Vill även tipsa om ett inlägg i Ci:s blogg som iallafall fick mig att le, Lilla Ginga som Skrivit.. Roolig hund:)

Inlägget!!!


Kommentarer
Postat av: Marina

Ja det hade varit underbart o fått åka dit o fika lite:) fått se honom köra med snöslungan runt huset i bara träskor för att inte katterna ska bli snöiga om fötterna.

2010-02-18 @ 18:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback