Tjejer är trögare men har roligare!!

.. är en av nyheterna på aftonbladet.se idag.

Kan det vara sant tro? Jag köper det iallfall. Jag vet att palleten inte trillar ner så fort alla gånger. Men jag lovar, jag har lika roligt för det. Hur många gånger har man inte skrattat och efteråt tänkt. Hm vad var poängen egentligen??

Exempel: När systra mi började skratta tre dagar senare över korsords ordet I ap! ( alltså en apa) eller,
Vem är den stora och den lilla skeden? Alla skrattar, vadå den stora och lilla skeden säger jag, två minuter senare JAAHAA. hahaha..

Så länge man har roligt så spelar det väl ingen roll om det tar lite längre tid än förväntat? Det viktiga är att man har förstått. Lev efter ordspråket "Bättre sent än aldrig" flickor. Då vet vi iallafall att vi har roligt. För det har dem sagt på aftonlögnen. Eller jag menar bladet.

Så hur såg din morgon ut Viktoria?
Jo tack, den blev inte som den brukar ( ligga i sängen och glo fram till 11:25) Nej jag traskade upp vid halv 10. gav hundarna mat ut med dem. Åt tre vindruvor till frukost. Packade ner kaffet och vandrade hem till mor igen. Var ju där på kvällskaffe igår. Nockan är ju här ( Veronica). Man måste ju passa på att träffas eftersom att det antagligen kommer ta en månad tills vi ses nästa gång.

Igår gick jag och la mig relativt tidigt faktiskt. Låg och tittade på en film dock till kvart över 2 tror jag. En kvinnas doft! Vi hade den uppe på disskution när jag läste till USKA. Helt olika värderingar och personligheter. Men någonstanns möts dem fast dem själva inte vet hur. Kan det vara så att han glömt bort vem han är och lever genom sin funktionsnedsättning. Tyvärr är det nog många som gör det. Dem glömmer människan bakom dess sjukdom.

Om jag någon gång skulle drabbas av en sjukdom som gjorde att jag var tvungen att ändra på mitt levnadssätt. Hoppas jag att människor omkring mig inte glömmer bort mig. Vem jag är! Känn inte sympati för mig då, jag kommer antagligen inte bli friskare för det. Stå vid min sida och hjälp mig att själv inte glömma vem jag är. Låt mig aldrig gömma mig bakom mina hinder. Låt mig möta världen som jag alltid gjort.

Men, nu är jag ju inte sjuk så vi ska inte spåna mera i det.

Hade en så sjuk dröm inatt. Drömde att jag var på tågresa genom Sverige. såg platser jag aldrig sätt förut!
Vad konstigt det är egentligen. Jag är snart 23 år och har varit på väldigt få ställen i Sverige. Inbiten östgöte? Så pinsamt:D

Jag har nog inte varit högre upp i Sverige än Långvind, och det kommer jag inte ens ihåg. Jag vet sen att jag varit i Örebros badhus. Jag har varit i Hallsberg men det var mer ett stopp med tåget. Längts ner i Sverige jag varit är Malmö:D mycket längre ner kommer man väl inte? Ängelholm och Kristianstad.

Jag vet ej vart jag ville komma med detta egentligen. Men jag vill åka till Gotland, har aldrig varit där. Ändå lever jag med en gotlänning! Kommer aldrig glömma när jag pratade med Birgitta (Robs mamma) första gången. Tänkte hur i hela friden ska jag någonsin kunna förstå vad kvinnan säger?? Men nu går det hur bra som helst och hon är underbar=) Dock har ses vi ju inte så ofta då familjen har gått och blivit hallsbergsbor. Men vi kommer väl att fara dit snart då hon snart kommer behöva lite hjälp.

Nej ni nu ska jag ta och umgås med det nära! återkommer till kvällen:D

Swipp Swopp

Kommentarer
Postat av: Sjöjunfrun

Hehe 2 minuter senare????



Jag var ju inne på elfte snappsen när du väl fnissade till och poletten trillade ner..

2010-02-01 @ 18:45:24
Postat av: Blogg ägare

Haha jaja.. 2 minuter eller 30 det spelar väl ingen roll. haha

2010-02-01 @ 20:59:00
Postat av: Cessili

Men jag som fattade det härom kvällen när du fick berätta det för mig haha hur dum är inte jag då...

2010-02-02 @ 00:31:42
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: marina

du är bland de smartaste jag känner stumpan:)

hehe roligare har jag aldrig haft i sällskap av en sjöjungfru:)

2010-02-02 @ 20:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback