Svar på frugan!

Nu har jag läst igenom det jag skrev tidigare idag. Och det kanske försvann på vägen vad jag verkligen menar. Jag menar att det viktiga inte ska vara att man känner sig förstådd hela tiden utan att man vet att människor försöker!
Det viktiga är att man kan känna en empati. Vad jag menade med "mina andra medmänniskor" var inget negativ. Jag menar just de. Jag behandlar er inte som något annat än dem ni är. 

Sen spelar det ingen roll om frugan min saknar en arm eller om sambon min inget ben har. Jag kommer att finnas för er stötta er, jag kommer bli arg på er. Jag kommer antagligen även känna mig trött på er. För att det blir man ibland. Men bäst av allt är att ni får mig glad. och ni får mig att känna mig trygg! Och det beror på de människor ni är. Inte pga något annat.

____________
Nog om det. Satt och pratade med min Fru och Madelen på telefon igår. Och dem sa vissa saker som fick mig att börja tänka. Var det så att jag tvingade mig själv att sluta gråta den dagen pappa gick bort? Var det verkligen så att jag intalade mig själv att jag inte fick sörja mer? Skulle det vara något fel? 

Jag anser att jag har kommit tillfreds med hans hastiga bortgång. Och jag anser mig fortfarande som pappas flicka. Och jag kan vara ärlig och säga. Jag saknar honom varje dag. Jag tänker på honom varje dag. När en stjärna faller är det honom  jag önskar tillbaka. När jag är ledsen är det hans famn jag vill vara i. För han gjorde allt bra. Han trodde te och chokladpudding löste världens problem:D  Och jag älskar honom för det! 

Jag tänker ofta på att det kan komma 1 dag då jag inte minns hur han lät. Eller hur han var. Jag är livrädd för att jag ska glömma hur han var. Han var just en sån människa som jag kunde bli sååå arg på. ville slänga igen dörren ibland och aldrig komma tillbaka. Samtidigt som jag aldrig skulle kunna ens slå igen dörren. 

Men som sagt. Jag saknar honom hela tiden. Men det gör Viktoria även om hon inte gråter!! 

Nu ska jag krypa till kojs för imorgon ska vi fara till badhuset med Marina och Lucas. 

Swipp Swopp

Kommentarer
Postat av: frugan

Nu är frugan här och lägger sig i igen:) Jag uppskattar det du skriver även om du inte behövt förklara dig för jag vet att det var jag som var jobbig och överreagerade :) Jag förstår vad du menar.

Och jag vet också att du saknar din pappa fast att du inte gråter, men ibland måste man låta det komma ut, men jag hörde en fågel viska att du fällde en tår då denna text skrevs så då är jag nöjd, inte för att du gråter min sköna utan för att du tillåter dig själv att vara ledsen.

Jag finns alltid här för dig min fru, dag som natt.

2010-02-13 @ 01:43:35
Postat av: Robs

Tack för en underbar kväll!

2010-02-13 @ 08:06:03
Postat av: Cessili

Älskar dig för den underbara, knasiga roliga och underbara människa du är systra mi.

2010-02-13 @ 21:48:52
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback