Magnecyl brus..

.. är vad som rinner i mina ådror idag!

Att vara sjuk är ju inte det roligaste men när det ändå vräker ute kan man lika gärna ligga hemma med en näsa som rinner och ögon som inte går att öppna. Det är ganska konstigt för jag brukar bli sjuk kanske två gånger per år. Men nu har jag varit sjuk två gånger på loppet av 4 veckor. Vad kan det bero på?? Dålig sömn och vinter??

Idag traskade jag upp vid klockan 07:30 och gjorde mig i ordning, så gott det gick! Åkte ner till kommunhuset och gick på info möte om nya lönesystemet! Ska bli skönt att ha lite mera koll. Ska även skicka in ansökan om jobb till kommun så fort jag får den klar?? Vad ska man skriva, Hej! Viktoria här, vill jobba. ring mig! Nej jag ska nog komma på något. Hur som under mötet pratade det flesta men jag nös! och snöt mig och nös igen..

När jag kom hem drog jag en sväng med dammsugaren, om det behövdes! så trött på hundar som fäller!! Totalt slut efter det la mig på sängen tillsammans med Ci och Robin och drack kaffe. Robin drog när våra bästa år började. Tråkiga han!! Det är ju super bra!!

Sen åkte Ci och jag och fikade med Veronica och hennes lilla Albin! Så mysig han är. Han är i den åldern där man smälter när han ler. Traktor ljud och pip är det som lockar fram riktiga skratt! Skulle lätt kunna ta honom med hem. Men jag antar att både han och jag skulle bli ganska frustrerad fram till kvällen när han börjar bli hungrig. Sen hade jag väl antagligen haft en mordisk mamma stå utanför dörren med smärta i brösten!
Så det är nog lika bra att hon får behålla honom. =)

När vi kom hem igen la jag mig på soffan ett tag och tittade på när Robin spelade Dynasti warriors, ci lagade mat! När maten låg i magen hamnade jag i mat koma och var tvungen att gå och lägga mig en stund! Somnade och sov till 17:00! Nu tittar man på OS och tankarna för direkt till patriotism....

Hur kommer det sig egentligen
Att det är endast tillåtet under sportevangemang att vara patriot! Då är det helt plötsligt konstigt om man inte hejar på Sverige! Men är man stolt över sitt land och sin historia annars är man rasist! Hur kommer det sig egentligen att Sverige blev så rädd för vad andra ska tycka om oss?
Se till exempel på USA, har du inte den amerikanska flaggan hissad är du landsförrädare.

Nej ni nu ska jag lägga mig på soffan och fortsätta titta på OS och snyta mig så att man kan vara frisk till lördag när man ska gå ut! Man kan ju annars skrämma folk när man har ögon som ser ut som dem är påväg ut!!!


Swipp Swopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback