Hund och Katt Fight!!!

Legat och vänt och vridit på mig, somnade till två tiden tror jag.

In i drömmarnas värld. Helt plötsligt hör jag ett skrik från köket. Detta skrik gör att man tror att det är någon som försöker slita av kattens huvud. Rycker till ser hur Balder flyger ut ur sovrummet, det är ju hans katter som han skyddar förstår ni. Efter kommer en yrvaken Robin. Jag reser mig upp sveper om mig täcket och vankar ut till köket. Håret står åt alla håll. Vad händer??? Robin lyfter upp Mysan som ligger på köksstolen. Hon skriker och fräser.. Jag sveper in henne i mitt täcke går tillbaka till sängen och lägger henne bredvid mig. Hon lägger sig ner på sidan. Min första tanke var. Nej nu fan dör katten för mig. Går knappt att se att hon andas. Hon rör sig inte ens när jag klappar henne. Försöker hitta sår men finner inga. Killar henne bakom örat och efter en stund beter hon sig som vanligt igen. Katten var totalt paralyserad, Elaka Chuspi hade flygit på henne.

När vi fick honom från spanien fick vi ett brev från hans fosterhem, HAN TYCKER INTE OM ANDRA HAN HUNDAR OCH ABSOLUT INTE KATTER!!! Vårat hem består av två hanhundar och en tik. Mycket fajter om henne ska jag säga. Pricken på I et är våra två katter också! Men chuspi, man får inte vara dum.
Mysan (katten) låg jäms min sida hela natten inbakad i täcket och myset en massa.

Idag är dem vänner igen! Tills nästa gång katten kommer för nära tjurskallens mat antar jag. Vad blir läxan av det?? Chuspi får spendera natten ensam!!!


Vad ska jag göra idag då??
Jo jag ska städa, det behövs verkligen. Tror det blir att ligga på alla fyra och ta lister och rubbet idag. Tvätta ska jag göra också för det behövs. Så nu ligger jag i sängen och väntar på första maskinen ska bli klar. Måste tvätta min packning med. För fy fan vad det luktade rök om dem. Uscha!
efter städningen blir det en tripp till gymmet. Och senare ikväll blir det bowling!
Funderar på om jag skulle börja plugga igen, ämnen som jag bara är intresserad av just för tillfället. Har inte motivation till att sätta mig ner och hård plugga! På söndag är det jobb på schemat och har även planerade tider i mars. Skönt!! 

Då var det dags för mig att hänga tvätt!
Var rädda om era nära och kära. Ställ alltid upp för dem för en dag behöver kanske ni deras stöd!

I wish I could carry your smile in my heart
For times when my life feels so low
It would make me believe what tomorrow could bring
When today doesn't really know, doesn't really know
Swipp Swopp

Kommentarer
Postat av: frugan

I'm all out of love, I'm so lost without you! ;)

2010-02-23 @ 14:48:28
Postat av: Madelen

(fortsättning på frugans :P) I know you were right, believing for so long. I'm all out of love, what am I without you?

2010-02-23 @ 15:20:24
URL: http://www.pottsorkens.blogspot.com
Postat av: xxx

Jhonny logans version e nog den bästa av dom ;)

2010-02-23 @ 17:04:05
Postat av: Madelen

Till xxx... Hmm... INGEN cover är bättre än originalet :P

2010-02-23 @ 20:14:52
Postat av: xxx

Till Magdelen hehe om du jämför wayne cochran med last kiss och sen med pearl jam version av last kiss,,,, vilken e bäst då ???

2010-02-24 @ 23:33:51
Postat av: Madelen

Tänker inte ens svara en person som inte kan läsa sig till hur mitt namn stavas :P

2010-02-25 @ 13:36:02
URL: http://www.pottsorkens.blogspot.com
Postat av: xxx

Förlåt mig Magdalena alla kan faktiskt ha fel

2010-02-25 @ 17:40:25
Postat av: Madelen

Ja, och tydligen har du fel konstant :P

2010-02-25 @ 22:27:39
URL: http://www.pottsorkens.blogspot.com
Postat av: wickii

Såå roliga ni är.. hehe

2010-02-26 @ 10:14:14
URL: http://wickiis.blogg.se/
Postat av: xxx

Helt ärligt så trodde jag faktiskt att du hade stavat fel på ditt namn,,, ville bara inte rätta dig för man är ju ganska snäll av sig... men man kan säkert stava ditt namn så också, men det e nog väldigt ovanligt

2010-02-26 @ 10:27:08
Postat av: Madelen

Om en person stavar sitt namn fel så borde han/hon gå på en stavningskurs? :P

Ovanligt, ja, kanske.. finns väl 1700 som stavar MADELEN så :P

2010-02-26 @ 12:31:51
URL: http://www.pottsorkens.blogspot.com
Postat av: xxx

Hmm kanske har du rätt men det känns bara så fel...

Hur uttalas det då??? Mad elen, Mad e len, Ma del en eller Ma de len bara lite nyfiken ;)

2010-02-26 @ 15:57:48
Postat av: Madelen

Till XXX: Man uttalar det precis så som du utalar MADELEINE eller MADELENE eller de andra stavningarna :P

Fast Josefine säger "Maaaaadeeeeelen" och hmm, Tora hur säger du? Du säger nog MAAAADELEN haha :P

Haha, annars får Viktoria försöka förklara :P



Kanske borde göra ett inlägg om mitt namn? ^^

Du lär ju få tusentals läsare haha..

2010-02-26 @ 22:15:36
URL: http://www.pottsorkens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback