Påsken!

Skärtorsdagen
Dagen började med promenad, tvättstuga ( som slutade med att Chuppe attackerade en hund) Hämtade Emma och Andreas vi bussen. Tog en kaffe tillsammans med dem. Sen bar det av för att jobba ett litet tag. Hem och fixade inför att födelsedagsbarnet skulle komma hem. Hon hade inte direkt haft turen på sin sida. Men stark kvinna som hon är min kära mor, hade hon huvudet högt när hon kom hem trotts allt. Hennes pälsbarnbarn försökte iallafall att sjunga ja må hon leva. Kvällen avslutades med middag med Mor, Thomas, Marina, Lucas, Emma, Andreas, Chuspi, Rut och jag. Mycket trevligt.

Långfredagen
Vaknade till halv 9 tror jag! Vi åt frukost och hade en vanlig morgon på folketsparkskullen. Det nalkades efter middag och vi började göra oss i ordning för kalas time. Det droppade in folk och så småning om kom även tårtan!!
Mor och Marina hade lyckats med maten som alltid, jätte smaksigt.. =)
Avslutade kvällen med en pizza på slottet med Emma, Andreas, Peter och Anders. Samt massa mys med vin!

Påskafton
Spenderade vi ute med grillning på slottet. Solen gjorde sitt i annsiktet. läpparna sved lite till och med=)
Till kvällen drack vi åter igen vin och spelade spel och hade det mysigt. ( Den hungriga prinsessan) Det var tydligen jag, Vem var det nu som hade skrivit den boken??

Påskdagen
Vaknade åt frukost, spenderade förmiddagen ute. Sen gräpade jag taget runt penseln och målarburken och målade köksskåpen. Så fint det kommer bli det är bara en stryckning kvar nu. Sen är det bara att hoppas att de hittar oljefärg så vi kan gå på rören till elementet så dem får upp sina fina tapeter.. =) Vad ska jag se fram emot när dem är klara sen då??
Kom hem hoppade in i duschen och slog mig ner i soffan efter en lång promenad med hundarna. Chuspi hittade ett dött rådjur i skogen som var väldigt intressant. Självklart delade han med sig till sin fru, men hon var inte hälften så intresserad!

Annandagpåsk
Eftersom att jag fick gå och lägga mig på soffan i natt, eftersom att Emma snarkade som en tok. Så vaknade jag när Mamma och Thomas traskade omkring. Somnade om igen och vaknade till tio.
Min lilla Rut gjorde nog illa benet igår när vi var ute för hon haltar massa idag. Så hon har fått en bädd i köket så hon kan ligga och vila sig. Har tittat men hittar ingen svullnad eller sår. Så jag antar att hon bara vrickat tassen på något sätt.. Hon blir nog bra igen!

Nu ska det åkas till affären för att inhandla grädde och cigg.

Tack för en super trevligt påsk den kunde inte varit bättre=)

Swipp swopp

Kommentarer
Postat av: Marina

Tacj själv gumman! Men vi behöver nog komma i säng lite tidigare de gånger vi ses är ju lite trött på morgonen annars ju:) Love U

2010-04-05 @ 18:41:04
Postat av: Mamma

Tack själv för en trevlig påsk. Älskar dig även om jag blev lite sur på påskdagen :-) Så är det väl med mammor.

2010-04-06 @ 04:43:41
Postat av: Robin

Låter som du haft en underbar påsk :) Det värmer i hjärtat..

2010-04-06 @ 07:22:38
Postat av: Ci

Massa roligt att läsa det var ju ett litet tag sen man har blivit bortskämd med att du skrev flera gånger om dagen förut :)

Hoppas Rutan är bättre i benet. kram kram Ginga hälsar och till sin mamma med så klart.

2010-04-06 @ 12:05:27
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback