Hosta!

Det är bara den som är kvar nu sen är jag frisk. Jiiippiii

Idag då?
Har legat i sängen som vanligt med kaffe koppen i handen och kexchokladen brevid och avnjutit ännu ett avsnitt av våra bästa år. Senare blir det affären för att hämta ut mina böcker som jag beställt. Sjukt dyrt. Då allt gick på 1500! Det kostar att utbilda sig. Men jag får se det som en invistering för framtiden:D

Efter det bär det nog av mot stora staden Norrköping där jag ska umgås med min kära storasyster Ci. Saknar henne jätte länge sen vi sågs nu.
Sen får jag ta en liten tripp till Sandriz och överlämna en leverans i matematik 4000 då hon bestämt sig för att bli mattesnillen herregud. Hon är inte klok människan. Men jag ska hålla tummarna för henne. Hon har ju en mor som är ganska så haj på det där med att räkna så det löser sig nog för hennes del också.

Jag måste också berätta något stort som jag helt har glömt bort..
Som ni nog läst har jag klagat på tandvärk i ett tidigare inlägg så i torsdags var jag till tandläkaren. Dem har moderniserat sig sen jag var där sist. Nu stoppade man in som ett USB-minne i munnen i stället för en röntgenplåt. Vilket gjorde att man fick se sina tänder direkt i datorn brevid.. Men men. Inga hål sa dem, det är inget fel på dina tänder.. Men hallå sa jag!!!!!!! JAG HAR JU ONT! och detta är inte inbillning mina vänner. Hon tillkallade läkaren som fick kolla. och upptäckte ett litet hål i min visdomstand och sa att det kunde de laga när jag ändå var där. När dem borrade upp var hela tanden ett hål. inte konstigt att jag haft ont. Så dem bestämmer sig för att dra ut den istället. TACK tänkte jag. Biter mig själv alltid ändå.

Sköterskan ger mig bedövning och sticker mig med den där taggen. och undrar om jag känner något. ja på ett ställe stack det till. hon ger mig då ännu en spruta jag får ligga ett tag och tillslut kommer den bastanta tandläkaren in i rummet, hon skrämde mig fan lite. Hon ber mig gapa och sätter in som en liten kofot -tång Det knakar och det brakar och det stramar och det gör fan lite ont. hon lutar sig över mig och tar i för allt vad hon är värd och säger att jag måste hålla imot. Plopp. Så är tanden ute och jag andas ut.. Fy fan vad den tand jävlen satt.

Hon pratar med sköterskan och muttrar och går ut.
Sköterskan som var så rar satte sig ner och sa. Det var en bit av käkbenet som låstnade också  men det är ett skönhetsfel. Det blir så ibland eftersom att dessa tänder sitter så hårt. Inte konstigt att det kändes som dem försökte få med skallbenet ut också.
Men nu är värken borta och jag är tandlös och super glad igen. dock 1100 kronor fattigare. men men. det är livets hårda skola.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag ringa mor.

Var rädda om er <3
Swipp Swopp

Kommentarer
Postat av: Gunila

Jag läser om ditt tandläkarbesök och blir alldeles svettig. Men nu kan ju inte den tanden bråka mer.

2009-09-23 @ 01:11:00
URL: http://www.nogg.se/gunila
Postat av: Bloggägaren

Nope det var en kamp som jag vann=)

2009-09-23 @ 14:01:38
Postat av: thirése

haha fy fan vad läskigt, "en bit av käkbenet som låtsnade" usch! och jag är inte rädd för tandläkarn men det där lät äckligt hehe.

skönt att värken är borta så man kan koncentrera sig på annat:)



Tack för inlägget i min blogg förresten hihi <3 Saknar dig som fan.

2009-09-23 @ 20:50:14
Postat av: thirése

jag bor ju hos pappa & marie i sörping tills vidare. ute i skogen i ett stort hus:)

2009-09-24 @ 14:47:12
Postat av: Sussie

Ha ha ha var det roligaste jag läst på länge! Låter som en komedi. Fin du var i lugg förresten!

2009-09-24 @ 15:53:13
URL: http://susannaibadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback