Krånglig dag!!

Igår ringde mormor och frågade om jag skulle städa på Torsdag ( idag alltstå) och det skulle jag ju så vi bestämde att vi skulle träffs vid frivilig centralen (det är där jag städar) klockan 12:00. På kvällen kom jag på att jag går i skolan 13:00- 16:00 ringer mormor och vi ändrar tid till klockan 16:00 I skolan ser jag att jag har teorilektion klockan 16:35... Kan det bli värr??
Men mormor och morfar var så söta och hjälpte till. Så jag kom bara 10 min försent.

Så den senaste tiden har jag nog inte gjort så speciellt mycket. skola i alla dess former :D
Livet leker? är det så man utrycker sig när allt är precis som det ska vara och man är nöjd med situationen? Då är det kuddkrig i mitt liv. För det är hur kul som helst och jag är glad och lycklig och helt tillfredställd på alla plan.. Japp kuddkrig var det här.

Dock så fattas det en liten tös.. Känns som att det var hur länge som helst som hon var här. Lilla Saga!
Skulle göra vad som helst för henne. Finns det något som kan göra en så glad som när hon vaknar klockan 4 halv 5 och säga "nu är jag vaken ska vi äta frukost nu" eller när man ska sova och man får mysa ner sig och läsa för henne. eller när man får komma in och peta till Robin för att det är han som sover. Alla våra pyssel och spel stunder.. Åh I miss that girl

Jag satt förut och funderade på hur det kommer sig att folk förändras. Vissa är barn livet ut, Vissa är 20 och beter sig som 40 resten av livet. och vissa stävar hela livet över att vara något dem inte är.

Om jag sa till er att jag inte har bytt personlighet sen jag var 13 år skulle ni köpa det då? Jag ska därför berätta en historia så får ni kommentera svaret sen.

Jag börjar från början,
Jag gick mellanstadiet på en fin skola i en liten ort, Jag var inte den populäraste men  aldrig mobbad. Jag var heller inte den som satt tyst utan stod upp för det som var rätt och fel. Jag poängterar att tycka tvärtemot förekom många gånger. Sen fanns det några andra tjejer med i bilden. dem var som  jag, Vi hade skit kul. När folk gick i tajta jazz byxor, gick vi i baggy jeans på halva arselet, När folk började sminka sig så slutade vi. När hänget blev gammalt bytte vi ut det till något så konstigt som HÄX looken, sen var vi nog något neutralt och vi ansåg att vi var häftiga som gatan när vi smygrökte bakom buskarna på skolans bakgård och slet för att klara papegoja och pepparkaka på inandningen..

Väl på högstadiet,
Då bytte vi vårat häng och våran häx look mot tajta linnen och plattå skor. Ränandet på byn blev mera intressant och vem som kunde ta dricka från sina föräldrar denna helg. Men, vi stod hela tiden upp för det som var rätt och fel. Vi lät oss inte trampas på, thats it. Vi fick mera attityd och vi krävde mer av omgivningen.
Rökningen var inte längre häftig, utan en vanesak, Spriten var ett måste och hångel kvällar gick över till mera intima företelser.  (NOOT A GIRL NOT YET A WOMAN??) kan det varit högstadiet hon syftade på??

Gymnasiet
Nu ansågs man som ungvuxen, och helt plötsligt krävdes det saker av en själv, Man kunde inte gå till skolan en gång i veckan och glida på bananskalet, nu nu var man tvungen att prestrera saker och ting. Utgifterna var större och man fick skaffa sig jobb. Man var tvungen att kyla ner attityden och skaffa sig en bättre människosyn. Inse att vi är olika.  Men vi alla höll väl fortfarande på rätt och fel??

Vuxen världen
Mm det är där vi hamnat nu, vi har sysslor att sköta ett hem att sköta etc.
Man njuter av lördagar och söndagar, och tror att det är dem ända dagarna man kan roa sig på. Du kan ju inte gå ut på en tisdag? mitt i veckan hmm. Spontana möten??? vad är det? Maten ska ju stå på bordet klockan fyra det gör den alltid!!
Jag kan inte gå på stan hur som, jag måste planera mina dagar.

ÄR det vad så här man ska vara?
Nej dessa människor har glömt vem vi är. Dessa människor har glömt att ha ett rörligt samspel i sin vardag. Dessa människor har glömt bort tjejen i dem förstora byxorna. Man är inte äldre än vad man gör sig finns det ett talesätt. Men med lite försåelse bakom begreppet så betyder inte det jag leker ibland med mina barn, ta fram dig själv. Skit i plikter njut av livet och se det som du gjorde förr. Och detta betyder inte att du behöver bli 13 igen utan skaffa dig ett samspel.. Inte för lite och inte för mycket..

Jag vill bara tillägga att jag gör precis vad jag vill, när jag vill och jag bryr mig inte ett skit vad du tycker, fortfarande 13?

P.s. Jag skulle kunna gå hem från folk i bara trosorna idag också..

Swipp Swopp
 

Kommentarer
Postat av: Cessili

Och det är därför jag älskar dig Lillstrumps.

I pity those how lose them self’s



love ya.

2009-02-13 @ 01:10:49
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback