En ny vecka

Fredags hade jag stor städning i mina garderober och det blev så fint ska ni veta.. alla kläder ligger i ordning, efter modell. Massa nya saker fick plats att hänga. skorna fick en egen plats och negrerna i afrika fick robins slitna jeans. Alltså UFF - lådan. så givmild som jag är.

Min alltiallo garderob som jag har fick en stor städning också. Kastade två sopsäckar och en jävla massa kartonger. eftersom att allt organiserades i röda och blå backar. Sen kunde jag möbler in Robins alla filmer så det är fortfarande en alltiallo garderob men allt ligger inte i hög och det man behöver ligger längst ner ni vet. utan jag har en organiserad alltiallogarderob.. Me like.

I lördags bar det iväg på 90 års kalas då Anders och Peter fyllde 45, Mycket god mat blev det och smaskigt att dricka. När jag kom hem hängde jag upp tvätt och fixade lite sen slängde jag mig i sängen för att se på helt värdelösa melodifestivalen.. vad har hänt??? En människa som tror att hon är så rolig och ska skämta hela tiden.. det blir inte roligt.. alldeles för mycket helt enkelt.. Markolioo?? Hallå du kan inte rappa och du kan inte sjunga balader så för allas skull lägg ner.. du har inte på melodifestivalen att göra.. Trotts att du gjorde ditt bästa det tror jag verkligen. 

I söndags så for jag, mamma och thomas till västervik. jag körde ju självklart. så roligt så. Thomas sa att jag var klar för uppkörningen.. Så snäll han är. Han lurade in mig på alla möjliga små vägar i västervik och tillslut så sa jag. "Jag har inte en aning om var vi är nu" och där helt från ingen stanns så fann jag trygghet, där stod en skylt med texten Övre norrbacka frågan blev nu- Är vi hemma? efter det åkte vi och hämta Emma på skolan och åkte till valdemarsviks nedre norrbacka för att lämna av Emma.

Idag Har jag städat och fixat hos burdjuren och då upptäckte vi när allt var klart, Stackars lilla hamster han sprang från botten av sin bur upp i tunlarna och in i sitt bo och ner igen och upp igen.. efter noga iaktagande så ser vi att han har ett spån i munnen. 1 spån varje gång. han försöker alltså fylla sitt stora hus med spån. Stackarns skulle ju för fan inte hinna bli klar förens vi måste städa igen. så vi fick hjälpas åt. och med lite hjälp så var lilla hamstern jätte nöjd. Han har ett namn men jag kommer inte ihåg vad Saga döpte den till.. Men det kan vara Astrid. Ja på en han. Barn bestämmer. vare sig det är rätt eller fel. (Dock inte allt som tur är)

Jag vill även förtydliga mig i mitt senaste inlägg, att det var lite ironiskt. Själklart har man förändrats sen man var 13 men ni fattar kanske galloppen..

Sen vill jag berätta.
Jag satt och tänkte att jag i sommar kanske kan kasta ut min kära man (snart) och ordna en liten tjejkväll med grillning i trädgården och en massa vin och kubb och sånt. Vad säger flickorna om det va?

Kommentarer
Postat av: Cessili

Räkna med mig Lillstrumps, lägntar redan kramar.

2009-02-16 @ 22:23:03
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: menockan

Skitbra ide. Längtar till sommanren snutt !!

2009-02-16 @ 22:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback