Fredags kväll!

Igår var jag på safari i åsvedal med min kära Josefin och Alexandra. Det är ju för skoj. Men dött med djur var det. Inga vildsvin. Inte förens de släppt av mig såg det de små svina. 200 meter från min lya?? kan det bli värr. Snart törs man ju inte gå ut, och jag som ska ut och plocka svamp med Fia någon dag. Ska nog ta med mig något vapen att skydda mig med.

Igår fick vi tråkiga nyheter om Lilla Fia (en av våra valpar) hon kommer nog inte att bli ett år. Gud så tråkigt, hon är ju så underbar och söt. Önskar verkligen att jag kunde göra något. Hon njursvikt och kommer kunna leva ett normalt liv fram tills hon har 10% kvar av sin njurfunktion? Det ger mig flaschbacks.

Idag iallafall
Så var vi på promenixen med alla våra dogs. Balder fick spelet och skulle dyka i alla lerbad som fanns så han hade skit upp till öronen. Chuspi sprang in i skogen och kom efter mycket om och men ut igen men hela hans främre sida var full av bajs. Förstår inte hur det kan vara tillfredställande att rulla sig i någon annans avföring? Ja det är tur att smaken är som baken.
Men det blev dusch när vi kom hem och Chuspi måste man ju vara tyngdlyftare för att orka hålla när man ska duscha honom, han är ju vildare en någonsin. Han som är en sådan latmask annars.

Imorgon ska jag med Mor och Thompa till ön och hugga ner lite träd. Det ska bli roligt.. om Thomas hugger kan jag stå på berget och skrika FIRE IN THE HOLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha.

Jag satt förut och tittade på kanal 2 det är inte varje dag men jag gjorde det till mitt kvälls kaffe. Och det var ett pogram om en robotar. När vi tänker oss Robotar så är det framtiden för oss. Men jag vill bara säga mitt herreskap. Framtiden är här. Roboten såg precis ut som i film, den kunde tala och minnas saker och berättade att det var en nalle dem höll framför den och den sträckte sig efter flaskor och så. Snart styr den våra liv...

Hela dagen har jag gått och sagt att jag ska sätta mig och plugga så det kanske är bäst att jag gör det en liten stund innan det är dags för sängen. Så att jag kan sova med gott samvete över att jag åtminstånde har öpnnat boken:D

Hon heter ju så nu, lilla fialotta.
Fia lotta som numera heter Safira, så söt hon är.


En liten Fantomen, Som numera heter Kaito!

Kommentarer
Postat av: Cessili

så söta de är. och så stora de blivit Är vår lille Ginga lika stor hon må tro. kram

2008-10-04 @ 00:34:11
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback