Tisdag!

Då sitter jag här hemma hos cissi. Har just tittat på Våra bästa år och ätit lite mat. Han är så duktig den där Christopher!! Ska ta och palla mig ut i regnet och gå till hemköp och köpa mig något godis. Jag är så sugen förstår ni. Sen ska jag hem och plugga har jag tänkt mig så att man blir klar med kurserna snart så man slipper tänka på det mera:D SKÖNT

I går blev vi indelade i grupper i klassen på vård och omsorgs arbete. Grupperna skulle gå ner på stan och hitta 5 st problem för en person med olika funktionsnedsättningar och 5 st positiva. I min grupp fick vi en grabb i 25 års åldern som satt i rullstol och klarade sig själv.

Så vi traskade ner på stan för att leta problem.
Här kommer dessa

5 Problem
  • Automaterna ( det är ju så höga att de inte kan knappa in sin kod)
  • Diskar ( När man ska betala i affärerna, Når man inte upp)
  • Utrymme ( Ni som har barnvagnar vet hur lätt det är att ta sig fram, Tänk då om man inte kan gå och måste fram)
  • Trappor ( till mindre affärer finns det inte ramp och dyligt)
5 bra saker
  • Toalletter ( det finns nästan på alla ställen. Dock dumt planderade ibland)
  • trottoarer ( de har på många ställen tagit bort de höga kanterna)
  • Anpassad statstrafik ( det har tagit bort tarppor och dylikt på spårvagnar mm)
  • Plan rulltrappa, (sådanna utan steg ni vet..)
  • Hissar

Jag, måste tillägga att jag har det bästa förutsättningarna till ett gott liv.

  • Den dagen jag gifter mig vet jag att det är med den underbaraste människan i världen! Jag känner honom och efter snart 4 år vet jag att jag trivs mer än bra i hans sällskap.
  • Den dagen jag blir gravid, behöver jag inte oroa mig, för jag skaffar barn med en redan bra pappa.
  • Jag har varit förlovad i snart 3 år så jag vet att han hittar hem till rätt säng och att han är tillräckligt dum för att stoppa en ny ring på fingret.. :D
  • Samt att jag är älskad
Jag är upp över öronen kär

Kommentarer
Postat av: Robin

Nice love you tooo baby

2008-11-12 @ 10:58:07
URL: http://www.knullkontakt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback