Onsdag

ja nu har hälften av arbetsveckan gått och jag är helt slut ska jag säga. Jag är van vid att vara ute minst 3 gånger om dagen och det har jag inte varit på ett tag och det märks ska jag säga..
sandra sa något om att jag var en lantis? Och gud jag håller med henne och ja ska säga er det att jag trivs med det..

Jag älskar mitt röda hus med vita knutar,
Jag älskar den tystnad som är både morgon och kväll.
Jag älskar min tomt och allt gräs och lukten av natur.
Jag älskar att det blir kålsvart.
Jag älskar att min närmsta granne bor minst 500 meter ifrån mig...


Jag har nog en form av hemlängtan tror jag.  Jag saknar min Robin och mina djur.

Idag har jag räknat ut att jag har 16 hela skoldagar kvar sen har jag jul.
 Detta betyder att närsom helst så är jag klar. då har jag slutfört 1/3 av min utbildning. Vilket också betyder att det bara är 1 år kvar tills jag kan söka in till universitetet. Sen förhoppningsvis så kan jag påbörja min sjuksköterskeutbildning.. Gud vad jag längtar.. 
Gud jag är så fruktansvärt sugen på något smaskigt.
Men igår åt ju cissi och jag chokladpudding och jordnötssmör tills jag fick magkattarr. Men jag vet inte känns som det är något jag vill ha.. Och döm inte.. jag har inte anlag för att bli fet så jag kan äta vad jag vill så det så.. Ska nog klä mig och gå och titta om jag kan se något i affären som jag vill ha.. Tror ni jag hittar något??
Det tror jag..

Jag har idag funderat mycket på hur livet skulle ha sett ut om jag gjort annorlunda vid vissa tillfällen.
Om jag inte hade hoppat av gymnasiet skulle jag varit sjuksköterska idag? skulle jag inte slutat jobba och börjat plugga igen skulle jag haft mitt körkort då?? Skulle jag inte ha varit hos Ocka nyårsafton 2003 var hade jag då befunnit mig idag?? Ja det är sånt man kan undra över men en sak är säker och det är att jag är väldigt glad över att Vi åt potatisgratäng och fläskfilé på hagebygatan på nyår 2003 Och att både du och jag Ocka kröp i säng till tolvslaget..

För om vi inte hade gjort det.. Då hade jag inte träffat mannen i mitt liv. Han som fick mig att rådna redan vid 9 års ålder.
Jag hade inte varit bonus till världens underbaraste tös. Herregud tjejen blir 7 i år. Ja hade antagligen inte bott där jag gör och jag hade inte haft Mysan jag hade inte haft Tyr och jag hade inte haft Chuspi och jag hade definitft inte haft Robin och Rutan... Inte heller världens mysigaste svärmor.
Vad skulle vi göra utan Birgitta?

En svärmor som jag har önskar jag alla. Rolig, fräck, snäll och underbar.

Ta vara på era nära och kära och för guds skull glöm inte reflexen

swipp swopp


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Underbart att du är lycklig o skogen Toris!!

Glad för din skull:D!!

Kramar

2008-11-12 @ 20:21:18
Postat av: Cessili

och tänka sig att du gick tomhänt hem från affären ;P

Älskar dig systra mi och tycker så mycket om att ha dig här och jag förstår dig jag tycker med om ditt röda hus jag ska ju bygga ett på gärdet. puss puss

2008-11-13 @ 01:01:09
Postat av: Cessili

och tänka sig att du gick tomhänt hem från affären ;P

Älskar dig systra mi och tycker så mycket om att ha dig här och jag förstår dig jag tycker med om ditt röda hus jag ska ju bygga ett på gärdet. puss puss

2008-11-13 @ 01:04:07
Postat av: menockan

Jaa, Hagebygatan ja :-) Tur för dig och synd för mig kan man väl säga :-)

Jag ångrar att vi la oss vid tolvslaget och åt potatisgratäng, men förstår att du är lycklig :-)

Och det ska du vara!

2008-11-13 @ 19:16:46
URL: http://menockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback