Idag ska jag berätta!

Efeter en lång dag igår framför datorn och psykologi boken låg vi i soffan och drack glögg jag och cissi. Coffe hade redan somnat. När klockan närmade sig 02:00 tyckte jag bestämt att det var dags att somna men inte cissi. Hon tyckte nog att jag var tråkig. Upp igen vid 09:00 åt frukost och drack kaffe och gick till frivillig centralen och städade. ett sådant team vi är cissi som städadr så bra.  blev klara strax efter ett och då fick jag skynda mig upp till skolan eftersom att hygeinssk var och informerade om basala hygien mm. När hon var klar med all info fick vi tvätta händerna. sedan in med dem i en maskin, för att se var vi missat.. Men jag var enligt henne noga med att tvätta mig.

Sedan gick jag runt stan för att komma hem till cissi igen. åter igen en liten promenad. jag och Cissi gick nämligen runt strömmen igår kväll. Robin tyckte inte om att jag var ute och gick så sent.. Men det var fint och mysigt.

när cissi gick till jobbet så åkte jag ut till mormor och morfar och stoppade korv. Här var det korv.. tjocka korvar runda korvar. ja så idag har jag blivit en erfarenhet rikare. Vill tillägga att tarm luktar konstigt.. men det är väl inte så konstigt kanske...
mycket mysigt faktiskt att vara flera som pysslar. som när man var liten. Vi prata även om att stöpa ljus. Så mysigt. och så luktar det så härligt. en speciell doft blir det. till skillnad från tarmen en godare doft.

Nu sitter jag här hos cissi och hon bör komma om typ en halv timma... ska nog sätta på kaffe tills hon dyker upp..
Men ni får vara rädda om er och till alla er som jag inte träffar, Så får ni min god jul hälsning via julkortet jag skickar till er.. Kommer nog i nästa vecka

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Cessili

Tackar så mycket för kaffet lillstrumps. kanske inte ska vara uppe så länge ikväll, akta dig för svanens hårda näbb.

2008-12-11 @ 22:59:10
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Cessili

Fin bloggen blev föresten gumman.

2008-12-11 @ 22:59:46
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback