Sol och Stigeborg!!

Ja började man dagen med Sagas Ljuva stämma. Kan det bli mycket bättre? Älskar tiden då hon är här.

Igår var vi till Oskarshamn och hämtade Tösen och sen handlade vi och var in en sväng i västervik. Väl hemma Packade vi upp och var snart iväg igen för att att titta på Brasan på valdemarsviken. Dock misslyckat tyckte vi då Hela brasgrejen Ska ju vara under mörker.. Varför fackeltåg mitt på blanka dagen? och ännu konstigare med Fyvärkerier!!

Tillbaka till idag.
Promenad med hundarna tog Jag och Saga tog medans Robin Bytte däck på bilen. Han är så duktig min darling.
I skogen tog Balder och Chuspi sitt första dopp i vattnet.. Mycket uppskattat. Snorpan stod och tittade på, hon tänkte minnsan inte bli blöt. Saga lekte agility med hundarna och jag assisterade Rockrings bärare. Efter en förmiddag ute begav vi oss in för Plättar som smakade i trädgården. Mätta i magen som vi blev och tepramentet hade lagt sig eftersom att Balder var tvungen att ta en tur i skogen så packade vi fika korgen och begav oss mot Stigeborgs slottsruin. Där gick vi och satte oss i solen vid ett berg vid havet och åt våran picknick. Sedan var det en tur i ruinen och jag vet inte om Saga var mest rädd för mörkret heller Kungen Wasa och hans män=)

Imorgon blir det en ny picknick korg som ska packas och sedan bär det av mot havet. För då ska vi fiska, För det är något som har gått varmt här hemma idag. För Ingalill hon har sagt att vi ska fiska förstår ni.. Förhoppningsvis så hinner vi med en tripp till skönero också dem har öppet hus nämligen, Dem har en kock där och så får man se runt på deras gård.

Nu är det nattline och Misse- Mus boken dags efter ett redigt stoj då Tösen lekt mannekäng med mina kläder och pumps.. Till slut slog hon omkull rak lång på hall golvet och låg skrattandes i hundkojan. Tror hon gjorde en Cissi.


Swipp Swopp



Kommentarer
Postat av: cessili

åhh vad mysigt ni har det jag vill med vara på picknick ska nog ha det imorgon må jag tro. Krama tösen från mig och hälsa Roobs.

2009-05-02 @ 14:46:40
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback