17:e Maj!!

Det är konstigt att det pratas så mycket om denna dag i hela Sverige och det går inte att sätta på en ända Radio kanal och dem inte pratar om det.. Tänk om svenska folket kunde vara lika intresserad i våran National Dag!

Sveriges National Dag.
Det kryper i mig bara jag tänker på den dagen. Orden drar mig tillbaka till pannkakssmeten och det värsta telefonsamtalet jag någonsin fått.. Mina ben bar mig inte. Handfallen slog jag om kull på köksgolvet skrikandes att det inte kan vara sant. Tiden stannade! Jag ringde Fia direkt och hon svarar Han finns inte mer.
Vadå han finns inte mer???


Min pappa, som har tillrätta visat mig. som har älskat mig, som har läst godnattsagor för mig som stod redo med hostmedicin innan man själv visste att man var sjuk. Pappa som alltid stått med en varm öppen famn. Han som fick plats med hela mitt huvud i sin hand. Han finns inte mer. Min pappa som alltid fick mig att tro på mig själv, är för evigt saknad i mitt hjärta. och jag önskar att vi kunde äta nybakade smörgåsar och dricka nypressad apelsinjucie i hans trädgård igen.

Jag älskar dig Pappsen.  Nu och alltid



Over the sea, it calls to me
Yesterdays gone, I'm all alone
The longboat it sails into the sunset
You've finally found your place to rest


Sleep well my brother
Do not be afraid
I can see the valkyries
Take me with you
Take me so far away
I can see the valkyries


Now you've joined the ranks of the fallen
Carried away by Valhalla's calling
Now battle by day and feast by night
The glories you seen come into the lights


Sleep well my brother
Do not be afraid
I can see the valkyries
Take me with you
Take me so far away

I can see the valkyries

Now rest with the angels and rest in peace
I have picked up the standard I will release
All that you fought for and all that you loved
Watch over me brother, guide from above.




Kommentarer
Postat av: Cessili

Han kommer alltid fattas oss men han kommer också alltid leva vidare genom oss. Älskar dig Systra mi.

2009-05-17 @ 19:08:14
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Thina

sänder en kram*

2009-05-17 @ 21:58:38
URL: http://superthiniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar dig gumman... en bättre text finns inte.. saknar honom nått sjukt mycket jag med

2009-05-21 @ 20:17:19
Postat av: Sussie

Tårarna rinner fast jag är på jobbet.

2009-06-03 @ 12:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback